Ik ben Chava

Hoi, ik ben Chava. Samen met mijn moeder heb ik ongeveer 25 jaar geleden Stichting ZO opgericht. In die tijd organiseerden we voornamelijk creatieve vakanties en cursussen.

In 2015 heb ik samen met Leona ZO Dagbesteding opgericht. We zijn met z’n tweetjes begonnen met 2 dagen dagbesteding en 2 deelnemers. We hadden nooit durven dromen dat we nu zijn uitgegroeid tot een dagbesteding die 5 dagen open is, met meer dan 25 deelnemers en ook nog een geweldig team van begeleiders. Dat vinden we ZO!

En wie is Chava? Nou ja, dat kan ik niet zo makkelijk opschrijven in een klein stukje tekst, maar ik kan wel iets vertellen over mezelf.

Ik ben moeder van 2 pubers, ik ben orthopedagoog en artistiek leider. Ik houd erg van theater. Theater spelen, theater maken en theater kijken. Ik houd ook erg van dansen, van Pilates, van zingen, van (theater)muziek, van films en series kijken, van verhalen horen, zien, lezen en bedenken. Het liefste creëer ik elke dag iets. Bijvoorbeeld een voorstelling, of een verhaal, een dans- en theaterles, een filmpje, of knutsel ik een kostuum in elkaar.

Sinds kort houd ik ook erg van animeren, we zijn daar druk mee bezig op onze dagbesteding. Het allerleukste vind ik het om samen met de deelnemers en begeleiders van de dagbesteding iets te creëren. Bijvoorbeeld een geanimeerd filmpje, waarin verschillende kunstwerken, video’s, ideeën en animaties van verschillende mensen in samenkomen. Ik vind het ook heel tof als we met onze dagbesteding samenwerken met anderen van buiten de dagbesteding, zoals bijvoorbeeld met het Creatief Platform, of met Zinder, of met de animator Boris de Leeuwe, of… nou ja met een andere creatieve groep of creatieveling, die net zo enthousiast is als wij zijn.

Er zijn altijd genoeg dromen om te dromen, verhalen om te bedenken en te vertellen in welke vorm dan ook. Dat vind ik ZO!

Deze website is gemaakt door Project Icarus!

Project Icarus is een uitdagende en leerzame plek voor jongvolwassenen met een beperking die zichzelf willen ontwikkelen op het gebied van computers en ICT.

Wil je ook je website laten maken door Project Icarus? Klik dan hier